3. juli 2013

Gull strass & rhinestone`s



Min flotte bluse fra H&M blir flottere ;)






DETTE GJORDE JEG

Jeg klippet opp rhinestone`s hot-fix / iron-on gull bånd.

 
 Båndet får du på løpemeter 
kr. 130; pr/m


 rhinestone`s gull bånd iron-on er lett å klippe i med
vanlig kjøkkensaks

Jeg tilpasset lengden og klippet opp strimler
og strøk på med strykejern.

 4 strimler er ferdig. Ikke ta alle på en gang da det er lett
de "sklir" litt under det fuktige håndkleet. 

Jeg klippet opp små ruter og limte
på knappene. Slik fikk blusen like 
knapper som skulder strasset.

Detaljer på skulderen.

Detaljer av knapper.

Love it!

Liker at knappene er like skulderdetaljene.


..dessuten er rhinestone`s iron-on
lette å ta av. Bruke et varmt strykejern
bruk samme metode som når du stryker på,
men ta av rhinestone`s iron-on når de er varme.

Ferdig & klar til bruk


Blusen fant jeg her:

2 kommentarer:

  1. Hva skjer hvis du vasker dette plagget? Er det nødvendig at stoffet er bomull og tåler varmt strykejern, eller kan jeg bruke syntetisk også?

    Blir mer og mer spennende dette her.

    Hvilket lim bruker du når du evt limer på andre knapper?

    SvarSlett
  2. Hei Ingunn.
    Rhinestone`s iron-on tåler vask på 40 grader og det går fint an på alle type tekstiler. Du bruker et fuktig kjøkkenhåndkle mellom tekstilene og strykejernet (max temp).
    Når det gjelder lim bruker jeg stort sett Bison Tix (fås på europris), men har og brukt superlim!

    SvarSlett